Protokół Nr XXXVI/05 z dnia 12 października 2005r.

Protokół Nr XXXVI/05

z sesji Rady Powiatu Kolneńskiego

w dniu 12 października 2005r.

 

Obrady XXXVI sesji Rady Powiatu Kolneńskiego prowadzono w Starostwie Powiatowym w Kolnie w godz. od 1200 do 1500 pod przewodnictwem Wiesława Zacharzewskiego – Wiceprzewodniczącego Rady. Po otwarciu obrad powitał on wszystkich przybyłych na dzisiejszą sesję a następnie, na podstawie listy obecności, stwierdził prawomocność obrad.

W chwili otwarcia obecnych było 14 radnych, ze spóźnieniem przybyli radni Mariusz Szczupak i Robert Niedźwiecki. NA obradach nieobecna była radna Wiesława Barbara Ptak. ( lista obecności radnych – stanowi załącznik do protokółu).

Ponadto w obradach uczestniczyli : Wicestarosta Stanisław Szymańczyk, Sekretarz powiatu Jerzy Bielawski .

Z gości zaproszonych przybyli : Burmistrz Stawisk – Marek Waszkiewicz, Burmistrz Miasta Kolno – Mieczysław Śniadach, Dyrektor Szpitala Ogólnego w Kolnie - Krystyna Bargielska, Dyrektor Powiatowego Zespołu Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych – Sławomir Zalewski oraz Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg w Kolnie Tadeusz Klama. (lista gości- stanowi załącznik do protokółu)

 

Ponadto na obrady przybyli okoliczni mieszkańcy oraz przedstawiciele lokalnej prasy.

 

Wiceprzwodniczący Rady odczytał porządek dzisiejszej sesji, który w głosowaniu 10 gł. “za” przy 2 gł. “wstrzymujących się” został przez Radę przyjęty a przedstawiał się on następująco :

 

  1.  

  2. Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.
  3.  

  4. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
  5.  

  6. Interpelacje i zapytania radnych.
  7.  

  8. Głosowanie nad wnioskiem o odwołanie starosty, złożonym w dniu 29 sierpnia 2005 br. – po zapoznaniu się z opinią Komisji Rewizyjnej w tej sprawie.
  9.  

  10. Podjęcie uchwał, wg projektów wniesionych przez Zarząd Powiatu :
  11. 1/ w sprawie wyboru banku prowadzącego obsługę budżetu powiatu kolneńskiego,

    2/ w sprawie zmian w budżecie powiatu kolneńskiego na 2005r.,

    3/ w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne.

     

  12. Informacja Zarządu o przebiegu realizacji Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu uchwalonego w dniu 2 lipca 2004r. – z informacją o złożonych wnioskach i pozyskanych środkach z funduszy unijnych.
  13.  

  14. Przedstawienie informacji, odpowiednio przez wiceprzewodniczącego i starostę o oświadczeniach majątkowych za rok 2004 złożonych przez zobowiązane do tego osoby.
  15.  

  16. Opinia Rady Powiatu w sprawie zakupu ambulansu na potrzeby Szpitala Ogólnego w Kolnie w związku ze zmianą wartości zakupu.
  17.  

  18. Opinia Rady Powiatu w sprawie wydzierżawienia części pomieszczeń w Przychodni Rejonowej w Kolnie przy ul. Milewskiego 36 na okres ponad 10 lat.
  19.  

  20. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  21.  

  22. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
  23.  

  24. Zamknięcie obrad.

 

 

P r z e b i e g   o b r a d

Ad.1. Wiceprzewodniczacy poinformował, że protokół z obrad poprzedniej sesji był wyłożony do wglądu radnych i dotychczas uwag do jego treści nie zgłaszano. W głosowaniu 10 gł. “za” przy 4 gł. “wstrzymujących się” Rada przyjęła protokół z obrad poprzedniej sesji ozn. Nr XXXV/05.

 

Ad.2.

Sprawozdanie z międzysesyjnej pracy Zarządu tj. w okresie od 29 sierpnia do 12 października przedstawił starosta Stanisław Wiszowaty informując Radę o rozpatrywanych tematach i decyzjach podjętych przez Zarząd.

(Sprawozdanie - załączono do protokółu)

 

Ad.3.

Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że na dzisiejszej sesji wpłynęła pisemna interpelacja radnego Rolanda Długozimy dotycząca wspólnej inwestycji Miasta Kolno i Powiatu pn. budowa hali sportowej. Wiceprzewodniczący w całości odczytał treść złożonej interpelacji i poinformował, że zostanie ona skierowana do starosty a odpowiedź radny otrzyma na piśmie.

(Interpelacja, o której mowa – załączona do protokółu)

 

Radny Andrzej Duda nawiązując do “debaty przedwyborczej” która odbyła się w Stawiskach mówił, że obecny tam wicestarosta Stanisław Szymańczyk skłamał publicznie mówiąc, że nie brałem udziału w tworzeniu struktur Prokuratury Rejonowej i Sądu Rejonowego ponieważ, nie byłem wtedy starostą. Radny przypomniał, że został starostą w czerwcu 2000r. Radny pytał w związku z tym, czy Wicestarosta zamierza go przeprosić? Radny pytał ponadto dlaczego p. Stanisław Szymańczyk na tymże spotkaniu przedwyborczym został przedstawiony jako “Wicestarosta Kolneński”.

 

Innych zapytań i interpelacji nie zgłaszano.

 

Ad.4. Wiceprzewodniczący Rady przypomniał, że wniosek o odwołanie starosty został złożony na sesji w dniu 29 sierpnia br. i odczytał jego treść w całości. Wniosek podpisało 8 radnych. W związku z tym, że wniosek podlega zaopiniowaniu przez Komisję Rewizyjną Wiceprzewodniczący poprosił o przedstawienie tej opinii. Grzegorz Szczech jako przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał przygotowaną na piśmie opinię w tej sprawie, uprzednio prosząc o jej skopiowanie i przedłożenie wszystkim radnym. Z przedstawionej opinii wynikało, że według członków Komisji Rewizyjnej zarzuty przedstawione we wniosku o odwołanie starosty są zasadne.

(Opinia Komisji Rewizyjnej dotycząca wniosku o odwołanie starosty – stanowi załącznik do protokółu)

Po wysłuchaniu opinii Komisji Rewizyjnej starosta pokrótce odniósł się do przedstawionych tam zarzutów; Odnośnie zatrudnienia Dyrektora Bursy Szkolnej stwierdził, że z opinii Kuratora Oświaty nie wynikają zastrzeżenia co do zatrudnienia Dyrektora na okres jednego roku. Uważał, że nie w kompetencji Komisji Rewizyjnej leży stwierdzanie czy doszło do naruszenia prawa podczas zatrudniania dyrektora Bursy Szkolnej, takie kompetencje ma Kuratorium Oświaty i jak dotychczas organ ten nie stwierdził naruszenia prawa w tym zakresie.

Starosta odniósł się jeszcze do zarzutu – “ingerencja pracowników Starostwa i Dyrekcji Szpitala w przygotowanie audytu”; Poinformował, że wystąpił na piśmie do firmy “Zakład Usług Konsultingowych KNOW HOW” wykonującej audyt dla Szpitala z zapytaniem “ czy i w jakim zakresie pracownicy Starostwa i Szpitala Ogólnego w Kolnie ingerowali w tworzenia audytu”. Starosta w tym miejscu zacytował kilka zdań z odpowiedzi przesłanej z firmy “KNOW HOW” m.in. : “ stwierdzenie o ingerencji pracowników w przygotowanie audytu jest zwyczajnie nieprawdziwe, (...) W trakcie prac kontaktowaliśmy się wyłącznie z P. Sekretarzem (...) relacje pomiędzy nami miały charakter formalny i informacyjny, a nie merytoryczny”... (odpowiedź w całości tj. pismo z dnia 10 .10. 2005r. – załączono do protokółu).

W dalszej części obrad głos zabrał radny Andrzej Duda, który w swojej wypowiedzi odniósł się głównie do koalicji rządzącej w powiecie tj. układu gdzie na 5 członków Zarządu jest 3 członków PSL-u. Mówił, że pozostali radni mają inną wizję rządzenia powiatem a sam starosta nie potrafi przekonać “do siebie” wszystkich radnych . Radny przypomniał tutaj głosowanie nad wnioskiem w sprawie przeznaczenia 900 tys. zł na drogę w Gminie Grabowo –

tylko przewaga jednego głosu sprawiła, że wniosek wrócił do ponownej analizy przez Zarząd i spowodował bardziej sprawiedliwy podział tych środków.

Radny A. Duda odniósł się również do sposobu zatrudnienia dyrektora Bursy Szkolnej i innych dyrektorów w jednostkach podległych; Mówił jeszcze o “plotkach, że ktoś z pracowników Starostwa współpracował za pieniądze z firmą przeprowadzającą audyt w Szpitalu” - te wątpliwości zostały rozwiane mówił radny.

Radny Roland Długozima (członek Zarządu Powiatu) zabierając głos, jak mówił “na zaproszenie” przedmówcy powiedział tylko “jak sam jesteś bez winy rzuć kamieniem”. Kampania wyborcza już się zakończyła a radny nie może wyhamować stwierdzał.

 

Innych głosów w dyskusji nie było. Wiceprzewodniczący przystąpił więc do przeprowadzenia procedury głosowania nad wnioskiem o odwołanie starosty, uprzednio przedstawiając zasady głosowania : odwołanie starosty następuje większością 3/5 głosów ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym.

Następnie w głosowaniu 11 gł. “za” przy 3 gł. “wstrzymujących się” powołano komisję skrutacyjną w składzie : Danuta Kozłowska, Henryka Boć i Andrzej Chyliński.

Wiceprzewodniczący zarządził przerwę na przygotowanie kart do głosowania; Po przerwie przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Henryka Boć wyjaśniała zasady głosowania i rozdała radnym karty do głosowania - w związku z tym, że na sesji obecnych było 16 radnych jedna karta do głosowania została zniszczona. Przystąpiono do głosowania – wyczytywani kolejno z listy radni oddawali swoje głosy do urny. Po przerwie zarządzonej na potrzebę policzenia głosów przewodnicząca Komisji przedstawiła protokół przedstawiający wyniki głosowania nad wnioskiem o odwołanie starosty; Z protokółu wynikało, że “za” odwołaniem starosty oddano 8 głosów, “przeciw” odwołaniu 7 głosów, 1 oddany głos był nieważny.

Wniosek nie uzyskał wymaganej większości głosów.

(Protokół Komisji Skrutacyjnej, wraz z kartami do głosowania – stanowi załącznik do protokółu)

 

Ad.5.

Projekt uchwały w sprawie wyboru banku prowadzącego obsługę budżetu powiatu kolneńskiego wraz z uzasadnieniem wszyscy radni otrzymali. Projekt uchwały na sesji omówił starosta Stanisław Wiszowaty. Mówił o dobrej dotychczasowej współpracy z Bankiem Spółdzielczym w Kolnie i nadmienił o deklaracjach prezesa dotyczących utworzenia drugiego punktu kasowego w budynku Starostwa.

W dalszej kolejności głos zabrała Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów Danuta Kozłowska, która poinformowała Radę o pozytywnej opinii na temat projektu uchwały w sprawie wyboru banku. Wyjaśniła tu pokrótce, że nie ma konieczności przeprowadzania przetargu ponieważ w roku 2004 całkowity koszt prowizji bankowych i opłat wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu wyniósł 9 518 zł.

Wiceprzewodniczący Rady chciał się upewnić czy faktycznie zostanie utworzone drugie okienko kasowe; Starosta wyjaśnił, że pozostaje do uzgodnienia tylko kwestia pomieszczenia na punkt kasowy.

Innych głosów w tym temacie nie było w związku z czym Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru banku prowadzącego obsługę budżetu powiatu kolneńskiego i zapowiedział głosowanie w tej sprawie.

W głosowaniu 12 gł. “za” (pozostali radni nie brali udziału w głosowaniu) Rada podjęła uchwałę, o której mowa, wg projektu Zarządu Powiatu.

(Uchwała Nr XXXVI/159/05 w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu)

 

W dalszej części tego punktu rozpatrywano projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu kolneńskiego na 2005r. Projekt uchwały omówił na sesji sekretarz powiatu, po czym przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów przedstawiła pozytywną opinię Komisji dotyczącą zmian w budżecie zaproponowanych przez Zarząd. Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu poinformował, że Komisja tylko “cząstkowo” zajmowała się projektem uchwały i nie wniosła zastrzeżeń do niego.

 

Zasadniczej dyskusji w tym temacie nie prowadzono tylko radny Grzegorz Szczech podziękował Zarządowi za pozytywne rozpatrzenie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie doposażenia Bursy Szkolnej.

W głosowaniu 11 gł. “za” przy 2 gł. “wstrzymujących się” Rada podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu na rok 2005.

(Uchwała Nr XXXVI/160/05 w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu)

 

Projekt uchwały w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne był rozpatrywany przez Komisję Zdrowia Oświaty, Kultury i Sportu. Jak poinformował przewodniczący komisji Andrzej Duda komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, a drobne poprawki zgłoszone przez członków komisji zostały naniesione do projektu uchwały przedłożonego radnym.

Dyskusji w tym temacie nie prowadzono. W głosowaniu – 13 gł. “za” (pozostali radni nie brali udziału w głosowaniu) Rada podjęła w uchwałę w sprawie zasad udzielania stypendiów.

(Uchwała Nr XXXVI/161/05 w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu)

 

Ad.6. Pisemną informację o przebiegu realizacji Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Kolneńskiego oraz o złożonych wnioskach i pozyskanych środkach z funduszy unijnych radni otrzymali w materiałach na sesję. Na sesji “informację” omówił sekretarz powiatu, który w szczególności zwrócił uwagę na fakt, że żaden z wniosków złożonych na inwestycje drogowe nie zakwalifikował się do realizacji i finansowania ze środków unijnych.

Po przedstawieniu informacji Wiceprzewodniczący Rady otworzył dyskusję w tym temacie. Radny Mieczysław Zajk odnosząc się do wniosków zgłoszonych do ZPORR pytał dlaczego został zgłoszony tylko jeden odcinek drogi na gminie Turośl skoro wcześniejsze uzgodnienia dotyczyły dwóch odcinków. Starosta wyjaśniał na bieżąco, że decyzja taka została podjęta po uzgodnieniu z kierownikiem Powiatowego Zarządu Dróg; Przy zgłoszeniu jednego konkretnego odcinka są większe szanse na uzyskanie środków z funduszy unijnych. Wiceprzewodniczący Rady pytał kiedy będą informacje na temat tego, czy dany wniosek został zakwalifikowany do współfinansowania z środków unijnych? Sekretarz wyjaśniał, że około dwóch miesięcy potrwa sama procedura przeglądania wniosków.

Wiceprzewodniczący Rady zwracał się z apelem do starosty, aby w porozumieniu z gminami “wybrać” inwestycje drogowe, na które jest szansa pozyskania środków unijnych by wcześniej móc opracować niezbędną dokumentację i tym samym zwiększyć szanse na pozyskanie tych środków.

Starosta mówił, że inna jest hierarchia ważności dróg jeśli chodzi o gminy a inna z punktu widzenia powiatu; Jednakże takie porozumienia i wyłonienie ważniejszych dróg zwiększyłoby szanse na uzyskanie środków z funduszy ZPORR.

Innych głosów w dyskusji nie było w związku z tym Wiceprzewodniczący zamknął ten punkt porządku obrad.

 

Ad.7. Wiceprzewodniczący Rady Powiatu odczytał informację Wojewody Podlaskiego dotyczącą oświadczeń majątkowych za 2004r. Starosty Stanisława Wiszowatego i Przewodniczącego Rady Artura Tomasza Sutkowskiego - pismo z dnia 26 września br. w tej sprawie załączone do protokółu)

Starosta Stanisław Wiszowaty przedstawił z kolei analizę oświadczeń majątkowych członków zarządu, skarbnika i sekretarza oraz kierowników jednostek organizacyjnych powiatu – pisemna informacja w tej sprawie załączona do protokółu.

Następnie Wiceprzewodniczący Rady odczytał przygotowaną przez siebie analizę oświadczeń majątkowych pozostałych radnych – informacja w tej sprawie załączona do protokółu.

Ad.8.

Wiceprzewodniczący Rady przypomniał, że Rada podjęła wcześniej uchwałę w której wyrażono zgodę na zakup ambulansu dla Szpitala Ogólnego w Kolnie, jednak kwota zakupu miała wynieść 70 tyś. zł. Dyrektor Szpitala ponownie wystąpiła z wnioskiem do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na zakup ambulansu ponieważ okazało się, że kwota zakupu może wynieść 115 tys. zł., w tym sam zakup wyposażenia do karetki to koszt ok. 50 tys. zł.

Pozytywną opinię na temat zakupu ambulansu przedstawił przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu radny Andrzej Duda.

Dyskusji w tym temacie nie prowadzono. Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się więc z zapytaniem – kto z radnych jest za wyrażeniem pozytywnej opinii dotyczącej zakupu ambulansu do wartości 115 tys. zł dla Szpitala Ogólnego w Kolnie? W głosowaniu – jednogłośnie Rada pozytywnie zaopiniowała wniosek w sprawie zakupu ambulansu.

 

Ad.9. Temat dotyczący wydzierżawienia pomieszczeń w budynku Przychodni Rejonowej w Kolnie omówił starosta Stanisław Wiszowaty. Poinformował, że Dyrektor Szpitala Ogólnego w Kolnie zwróciła się do Zarządu z prośbą o wydanie opinii na temat wynajmu pomieszczeń na parterze Przychodni Rejonowej o łącznej powierzchni 120m2 ; Dzierżawą zainteresowana jest p. Jadwiga Janocha, która zwróciła się z prośbą w tej sprawie do dyrekcji Szpitala Ogólnego. Wydzierżawione pomieszczenia zostałyby przeznaczone na aptekę a dzierżawa dotyczyłaby okresu powyżej 10 lat i w związku z tym konieczne będzie ogłoszenie przetargu.

Sprawa dotycząca dzierżawy pomieszczeń w Przychodni Rejonowej była przedmiotem posiedzenia Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu. Przewodniczący komisji Andrzej Duda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek dotyczący dzierżawy pomieszczeń w Przychodni dodając ponadto, że komisja opowiada się za wydzierżawieniem wszystkich pomieszczeń w Przychodni na okres dłuższy niż 10 lat.

Radny Roland Długozima chciał wiedzieć jak wygląda w chwili obecnej sprawa wynajmu pomieszczeń w Przychodni. Informacje dotyczące zapytania radnego przedstawiła na bieżąco dyrektor Szpitala Krystyna Bargielska;

Wiceprzewodniczący Rady z kolei zastanawiał się, czy lekarze wynajmujący pomieszczenia w budynku Przychodni są zainteresowani umową dzierżawy na okres ponad 10 lat.

W punkcie tym głos zabrała jeszcze p. Jadwiga Janocha, zainteresowana wynajmem pomieszczeń w Przychodni; Zwracała się do z prośbą, by tak określić warunki przetargu aby wygrał, ktoś z naszego terenu, żeby nie dopuścić “osób z zewnątrz”. Starosta stwierdzał, że na pewno nam wszystkim zależy na wspieraniu rodzinnych interesów jednakże nie może powiedzieć, ze będzie kogoś “wspierał” czy faworyzował w tym przetargu.

Dyrektor Szpitala z kolei zwróciła się z prośbą o dokładne określenia zasad dzierżawy pomieszczeń Przychodni, wyjaśniała, że “wydzierżawiający” chcą remontować i odliczać sobie koszty remontu od czynszu, tym samym Szpital nie ma żadnego dochodu z tytułu wynajmu .

Wiceprzewodniczący Rady uważał, że Rada nie może decydować w takich sprawach, od tego jest dyrekcja Szpitala i Zarząd Powiatu. Z kolei radny Roland Długozima (członek Zarządu Powiatu) stwierdzał, że jeśli lekarze chcą to niech remontują ale na własny koszt; Starosta wyjaśniał, że takie sprawy muszą być dokładnie określone w specyfikacji przed przetargiem.

Innych głosów w tym temacie nie było w związku z tym Wiceprzewodniczący zamknął dyskusję i zapowiedział przejście do głosowania.

Zwracał się z zapytaniem : “Kto z Państwa radnych jest za wyrażeniem pozytywnej opinii Rady Powiatu dotyczącej wydzierżawienia pomieszczeń Przychodni Rejonowej przy ul. Milewskiego 36 w Kolnie na okres powyżej 10 lat na parterze o powierzchni ok. 120 m2 z przeznaczeniem na aptekę i pozostałych pomieszczeń na cele medyczne” ; W głosowaniu Rada jednogłośnie opowiedziała się za pozytywną opinią w sprawie dzierżawy.

 

Ad.10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Wiceprzewodniczący poinformował, że odpowiedź na interpelację złożoną przez radnego Rolanda Długozimę zostanie udzielona pisemnie, natomiast na zapytania zgłoszone przez radnego Andrzeja Dudę odpowiedzi udzieli wicestarosta. Zapytania dotyczyły utworzenia struktur Prokuratury Rejonowej i Sądu Rejonowego Zamiejscowego Wydziału Grodzkiego w Kolnie.

Wicestarosta Stanisław Szymańczyk potwierdził, że był uczestnikiem spotkania przedwyborczego, o którym mówił radny, jednakże był tam obecny jako mieszkaniec powiatu i nikt go “ze stanowiska “ nie przedstawiał.

Odnosząc się do tematu tworzenia Prokuratury Rejonowej i Sądu Rejonowego to rzeczywiście stwierdził, że działania w sprawie tworzenia tych struktur prowadzone były dużo wcześniej, zanim Andrzej Duda został starostą, ale wcale nie umniejszał jego zasług w tym temacie.

Radny Andrzej Duda mówił, że są świadkowie tej debaty, którzy mogą potwierdzić, że p. M. Waszkiewicz przedstawił St. Szymańczyka jako wicestarostę. Pan na tej debacie stwierdził, że przekształcenie Sądu Rejonowego w Łomży i utworzenie Zamiejscowego Wydziału Grodzkiego w Kolnie odbyło się gdy ja nie byłem starostą mówił radny A. Duda. W związku z takim stwierdzeniem otrzymałem wiele krytycznych uwag dotyczących “swojego kłamstwa”.

Po krótkiej jeszcze wymianie zdań w tym temacie wicestarosta w końcu stwierdził : “Przekształcenie odbyło się za kadencji p. Andrzeja Dudy”.

Ad.11. Wolne wnioski i oświadczenia radnych :

 

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił w tym miejscu “post” jaki zamieścił p. Zbigniew Twarowski na “forum” Miasta Kolno. Informacja ta dotyczyła rozpatrzenia możliwości zaproszenia kandydatów na prezydenta tj. Donalda Tuska i Lecha Kaczyńskiego na oficjalnie otwarcie Hali Sportowej w Kolnie.

Wiceprzewodniczący Rady chciał by Rada Powiatu wypowiedziała się w tym temacie; Starosta uważał, że należy poddać to pod głosowanie.

Radny Andrzej Duda zastanawiał się co chcemy osiągnąć zapraszając te osoby do Kolna; Czy prestiż dla miasta czy rozgłos, a co w przypadku gdy przyjedzie jeden kandydat?

Było wiele różnych opinii w tym temacie ale ostatecznie postanowiono, że Rada Powiatu jako organ nie powinna zajmować stanowiska w tej sprawie;

Wicestarosta Stanisław Szymańczyk zakomunikował tylko, że wysłał fax w tej sprawie do Wojewódzkiego Sztabu Platformy Obywatelskiej; W odpowiedzi na informację Wicestarosty radny Andrzej Duda (członek partii Prawo i Sprawiedliwość) zgłosił wniosek, żeby Rada Powiatu oficjalnie zaprosiła p. Lecha Kaczyńskiego (kandydata na prezydenta) na uroczystość otwarcia Hali Sportowej w Kolnie.

Wicestarosta wyjaśnił, że nie wysłał zaproszenia tylko “post” p. Zbigniewa Twarowskiego wydrukowany z Internetu, bez żadnych dopisków, na dowód tego przyniósł i przedłożył dla radnego A. Dudy treść informacji jaka została przesłana do sztabu Platformy Obywatelskiej.

Radny Grzegorz Szczech zwracał się z prośbą do radnego Andrzeja Dudy aby ten wycofał swój wniosek dotyczący zaproszenia.

Po krótkiej dyskusji i polemice w tej sprawie radny Andrzej Duda zgodził się wycofać swój wniosek, pozostali radni nie zabierali już głosu w temacie.

 

Wiceprzewodniczący Rady po stwierdzeniu, że porządek obrad został wyczerpany zamknął obrady XXXVI sesji Rady Powiatu Kolneńskiego.

 

Protokółowała :

A. Chrzanowska

Wiceprzewodniczący Rady

Wiesław Zacharzewski

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Kolneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Sadowski

Wprowadzający: Tomasz Sadowski

Data wprowadzenia: 2005-11-16

Data modyfikacji: 2005-11-16

Opublikował: Tomasz Sadowski

Data publikacji: 2005-11-16