Uchwała nr VII/38/03

Uchwała Nr VII/38/03
Rady Powiatu Kolneńskiego
z dnia 28 kwietnia 2003r.

 

w sprawie przyjęcia przez powiat zadań z zakresu administracji rządowej należących do właściwości Wojewody Podlaskiego.

 

Na podst. art.12 pkt. 8a w zw. z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806) uchwala się, co następuje :

 

§ 1.

 

Przyjmuje się, do wykonywania przez powiat, zadania z zakresu administracji rządowej należące do właściwości Wojewody Podlaskiego, a wynikające z ustawy z dnia 29 listopada 1990r. o paszportach, związane z obsługą mieszkańców powiatu w sprawach paszportowych.

 

§ 2.

 

Upoważnia się zarząd powiatu do zawarcia porozumienia z Wojewodą Podlaskim w sprawie przyjęcia i warunków wykonywania zadań, o których mowa w § 1.

 

§3.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Przewodniczący Rady
Grzegorz Szczech

 

 

 

 

U z a s a d n i e n i e

do projektu uchwały w sprawie przyjęcia do wykonywania przez powiat zadań z zakresu administracji rządowej:

 

W m-cu lutym br. Podlaski Urząd Wojewódzki zapowiedział reorganizację systemu obsługi paszportowej, z likwidacją zamiejscowych stanowisk ds. przyjmowania wniosków i wydawania paszportów ( m.in. w Kolnie ) ze względu, jak podawano, na koszty z tym związane przy stosunkowo niewielkiej ilości składanych wniosków o wydanie paszportu.

Jednocześnie, mając na uwadze potrzebę zapewnienia, przynajmniej na dotychczasowym poziomie, dostępu i ułatwień obywatelom zainteresowanym otrzymaniem paszportu PUW zaproponował możliwość dalszego prowadzenia punktów przyjmowania wniosków i wydawania paszportów przez Starostwa Powiatowe – na podstawie porozumień o powierzeniu wykonywania niektórych zadań z zakresu administracji rządowej, z zapewnieniem środków finansów na wydatki z tym związane.

W pierwszej wersji zaproponowano kwotę 400 zł. miesięcznie jako refundację kosztów zatrudnienia pracownika na ¼ etatu.

Uznając za celowe i uzasadnione przejęcie przez Starostwo dalszego prowadzenia punktu przyjmowania wniosków i wydawania paszportów, zarząd powiatu uznał zaproponowaną kwotę za zbyt niską, nie odpowiadającą faktycznym wydatkom jakie trzeba by ponosić na prowadzenie “punktu” i podjął negocjacje w sprawie jej podwyższenia – do 700 zł. miesięcznie.

Refundacja na takim poziomie – w zasadzie pokrywałaby wydatki osobowe na wykonywanie przyjętego zadania. Niższa – wymagałaby dofinansowania wydatków z tym związanych z budżetu powiatu na poziomie ok. 300 zł. miesięcznie.

Dla utrzymywanego dotychczas w Kolnie stanowiska zamiejscowego PUW ds. paszportowych, lokal biurowy ( z wyposażeniem) w budynku Starostwa udostępniany jest nieodpłatnie.

 

 

Zarząd Powiatu

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Kolneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Sokołowski

Wprowadzający: Krzysztof Sokołowski

Data wprowadzenia: 2004-03-11

Data modyfikacji: 2004-03-11

Opublikował: Krzysztof Sokołowski

Data publikacji: 2004-03-11