Uchwała Nr 20/65/11

Uchwała Nr 20/65/11
Zarządu Powiatu Kolneńskiego
z dnia 18 sierpnia 2011r.

w sprawie zmian  w regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Kolnie.


     Na podstawie art.36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. Nr 142 z 2001r. poz. 1592 z późn. zm.) Zarząd Powiatu uchwala, co następuje:

§1.

W regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Kolnie, stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 85/307/09 Zarządu Powiatu Kolneńskiego z dnia 21 grudnia 2009 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 18, pkt 6 skreśla się,  
2) § 19 otrzymuje brzmienie: 
„§19.1. W ramach podziału obowiązków i kompetencji w kierowaniu PUP i sprawowaniu bieżącego nadzoru nad wykonywaniem jego zadań:
1) Dyrektor  PUP  nadzoruje bezpośrednio następujące piony funkcjonalne Urzędu:
 a) pion działań wspomagających, obejmujący: Dział Finansowo-Księgowy, Dział Organizacyjno-Administracyjny oraz Sam. Stanowisko Radcy Prawnego,
 b) pion działań informacyjno-ewidencyjnych, obejmujący Dział Ewidencji i Świadczeń,
2) Zastępca dyrektora PUP nadzoruje bezpośrednio pion działań   aktywizujących, obejmujący Centrum Aktywizacji Zawodowej.
2. Główny księgowy Urzędu kieruje Komórką Finansowo-Ksiegową, a zakres jego działania określają odrębne przepisy.
3. Schemat organizacyjny PUP, z podporządkowaniem poszczególnych pionów funkcjonalnych oraz wykaz utworzonych w Urzędzie stanowisk pracy z podziałem  etatów , określa się odpowiednio w Załączniku nr 1 i w Załączniku nr 2 do  regulaminu.” 
3) w § 25, po pkt. 33. dodaje się punkty  34 – 67, w brzmieniu:
„34.Upowszechnianie instrumentów rynku pracy oferowanych przez Urząd .
35. Inicjowanie, organizowanie i finansowanie projektów lokalnych i innych działań na rzecz aktywizacji bezrobotnych.
36. Inicjowanie,  organizowanie  i finansowanie programów specjalnych.
37. Pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy.
38. Planowanie  podziału  środków  na poszczególne    instrumenty  rynku  pracy.
39. Przygotowywanie, realizacja oraz ocena efektywności programów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
40. Monitorowanie przebiegu realizacji projektów, w tym opracowywanie okresowej   informacji   o realizowanych projektach.
41. Rejestrowanie wniosków w sprawie realizacji instrumentów rynku pracy  i  wstępna    selekcja pod względem merytorycznym  do  zawarcia umowy w sprawie realizacji.
42. Sporządzanie umów  i aneksów na organizację aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu.
43. Sporządzanie miesięcznego naliczenia środków zaangażowanych ( z wyszczególnieniem wynagrodzenia i składek na ubezpieczenie społeczne)  w zawartych umowach    na realizację instrumentów rynku pracy.
44. Prowadzenie wymaganej dokumentacji w zakresie zawartych umów.
45. Sporządzanie wykazu pracodawców z którymi urząd zawarł umowy na organizację aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu.
46. Przeprowadzanie kontroli w zakresie prawidłowości realizacji zawartych umów na organizację aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu.
47. Analiza i ocena efektywności zatrudnienia subsydiowanego oraz realizowanych usług i instrumentów rynku pracy.
48. Realizacja wniosków w sprawie finansowania instrumentów rynku pracy: zwrot kosztów przejazdu i zwrot kosztów zakwaterowania,
49. Realizacja wniosków w sprawie  refundacji kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą  zależną.
50. Prowadzenie spraw z zakresu refundacji  wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy dla podmiotów gospodarczych .
51. Realizacja wniosków w sprawie przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej,  w tym zwrotu kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa.
52. Realizacja wniosków w sprawie jednorazowej refundacji kosztów poniesionych z tytułu opłacanych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego przez pracodawcę.
53. Organizowanie zatrudnienia subsydiowanego w ramach prac interwencyjnych dla przedsiębiorców i pracodawców sektora publicznego i prywatnego.
54. Organizowanie zatrudnienia osób bezrobotnych w ramach robót publicznych w porozumieniu z gminami.
55. Organizowanie staży dla osób bezrobotnych .
56. Przygotowywanie wniosków o refundację na prace interwencyjne i roboty publiczne pod względem merytorycznym do finansowego rozliczenia .
57. Przygotowywanie wniosków o zwrot kosztów przejazdu, zakwaterowania, opieki nad dzieckiem oraz osoba zależną, refundacje wyposażenia stanowiska pracy, dotacji na działalność gospodarczą szkoleń, prac społecznie użytecznych pod względem merytorycznym i formalno rachunkowym do finansowego rozliczenia.
58. Kierowanie na badania lekarskie w celu stwierdzenia zdolności do odbywania stażu lub wykonywania prac społecznie użytecznych.
59. Sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o odbytym stażu.
60. Organizowanie prac społecznie użytecznych dla bezrobotnych w porozumieniu z gminami i ośrodkami pomocy społecznej.
61. Sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej .
62. Wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de mini mis.
63. Realizacja zadań w zakresie rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych na  podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu  osób niepełnosprawnych.
64. Realizacja zadań dotyczących zatrudnienia wspieranego, w zakresie i na zasadach określonych  w przepisach o zatrudnieniu socjalnym.
65. Opracowywanie analiz i sprawozdań w zakresie lokalnego rynku pracy, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych.
66. Sporządzanie informacji dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia.
67.Realizacja zadań dotyczących spłaty niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę.”
4) § 26  skreśla się,
5) załącznik nr 1 do regulaminu ( schemat organizacyjny PUP) otrzymuje  brzmienie jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały,
6) załącznik nr 2 do regulaminu ( wykaz stanowisk pracy z podziałem etatów w PUP) otrzymuje brzmienie jak w załączniku  nr 2 do niniejszej Uchwały.

§2.

Uchwała wchodzi  w życie z dniem podjęcia, a jej wykonanie  zapewnia  Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kolnie.

Przewodniczący Zarządu
Henryk Duda       
 
Członkowie Zarządu:
                                                                    
1. Adam Wojciech Sekściński
2. Jan Lutrzykowski
3. Jerzy Rybka
4. Wiesław Zacharzewski

Metryka strony

Udostępniający: SP w Kolnie

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Sokołowski

Wprowadzający: Krzysztof Sokołowski

Data wprowadzenia: 2011-08-23

Data modyfikacji: 2011-08-23

Opublikował: Krzysztof Sokołowski

Data publikacji: 2011-08-23